Ma la cosa ancora più interessante per noi non-conventional marketer è che la Altoids (Kraft) ha recentemente indetto un concorso che premia il modo più curioso ed innovativo nel riciclare la simpatica scatoletta. Chissà che l'idea non gliela abbia data proprio Chris Di Clerico, l'inventore dell' `Altoids iPod battery pack`?
L'idea di Chris risale all'ottobre 2004, ma a giudicare dai commenti sul suo sito, ha sicuramente fatto il giro del mondo fra gli iPodder, che come è facile immaginare rappresentano un target molto interessante per le aziende. Molto bene per Altoids direi! Un'altra lodevole operazione di NinjaMarketing ;). Girando sul blog di Chris ho trovato la descrizione che dà di sè stesso. Dato che mi sembra molto interessante ve la allego...
This is my pixel business card (the phone number is fake). I am a freelance information architect, creative director, flash and director programmer, functioning alcoholic, ear model, water-cooler comedian, and entrepenuer. This website is my hobby, portfolio, ranting forum, news broadcast, and social experiment. I have good friends, and some of them even come here once ina while. Some of them post stuff occasionally. Others harass everyone. I care about technology, design, politics, and chicks. This site should reflect that. I am fascinated with moveabletype, php, and mySQL recently, and this site should also reflect that. I live in NYC. I occasionally work in NYC. And I mostly play in NYC. I have a TiVO and a Playstation 2 and an iPod and a Powerbook and VW GTI. I have roommates. One of them occasionally cooks. The other one rarely cleans. I watch. I watch the Sopranos and the Shield and the Simpsons and West Wing, and TiVo knows it. OK, that's all there is to know about me. If you want to hire me, you might want to check out my resume. You can contact me here if anything interests you whatsoever. I hope you enjoy my little hobby.